Ve dnech 13.-14.5. a 27.- 28.5. se žáci tříd 9.A a 9.B vydali na dvoudenní školní výlet do Prahy. Cílem bylo nejen rozloučení s koncem školního roku, ale také objevování historických i současných zajímavostí našeho hlavního města a zejména návštěva České národní banky. Výlet nabídl pestrý program, společné zážitky a spoustu příležitostí k poznávání Prahy.
1. den – historie, finance a Karlův most
Po příjezdu do Prahy jsme se nejprve ubytovali – velkým plusem bylo, že jsme měli k dispozici kuchyňku a… ne moc brzkou večerku. 😊 Následoval přesun do České národní banky, kde jsme absolvovali komentovanou expozici „Za měnou“. Dozvěděli jsme se o vývoji české měny, zabezpečení bankovek i padělcích. Některé žáky překvapilo, že je to „vlastně bavilo, i když to tak možná nevypadalo“.
Odpolední program na Karlově mostě patřil interaktivní hře s průvodkyní, která nás originální formou provedla okolím a seznámila se zajímavostmi tohoto místa. Právě tento bod programu mnozí hodnotili jako ten nejlepší z celého výletu.
„Nejlepší byl program s průvodkyní na Karlově mostě.“
2. den – workshopy, historie a deštníky
Druhý den začal workshopem v ČNB, který navazoval na předchozí návštěvu. Žáci si vyzkoušeli práci s padělky, tvorbu mincí nebo identifikaci ochranných prvků. Následně jsme se pěšky vydali na prohlídku Starého Města, tentokrát bez průvodce. I přes zatažené počasí si žáci pochvalovali rozchody – možnost samostatného pohybu po městě, kdy bylo třeba dorazit na domluvené místo včas.
„Bylo fajn, že když jsme měli rozchod, řeklo se kdy a kam máme dorazit, a my jsme tam museli sami dojít.“
„Rozchody po městě jsme si moc užili, i když jsme se několikrát ztratily, zvládli jsme si poradit a najít se.“
Závěr patřil návštěvě Židovského muzea, včetně známého židovského hřbitova a synagog. Návštěva byla silná, ale pro 9.B poněkud ztížena deštěm a velkým množstvím turistů.
Jak to viděli žáci?
Výlet přinesl nejen nové znalosti, ale i zážitky, které zůstanou. Tady je malý výběr z jejich komentářů:
- „Byla tam super nálada.“
- „Líbilo se mi ubytování.“
- „Jsem moc ráda za rozchody a prohlídky v židovských synagogách.“
- „Myslím si, že bychom tam mohli být déle a užili bychom si to ještě víc.“
Děkujeme všem žákům za aktivní přístup, samostatnost a dobrou náladu – výlet se díky vám všem povedl!

