Konzultační hodiny pro rodiče
Výchovný a kariérový poradce | Mgr. Zuzana Břenková | po telefonické dohodě |
Speciální pedagog | Mgr. Anežka Jakubcová | po telefonické dohodě |
Metodik prevence II. stupeň | Mgr. Martina Ondráčková | po telefonické dohodě |
Metodik prevence I. stupeň | Mgr. Renata Kloubová | po telefonické dohodě |
Speciální pedagog | Mgr. Miroslava Koncetová | po telefonické dohodě |
Psycholog | Mgr. Lukáš Cahel | po telefonické dohodě |
Náplň práce ŠPP
- Koordinuje a zajišťuje spolupráci s pedagogicko-psychologickými poradnami, speciálními pedagogickými centry, orgány sociálně právní ochrany dětí atd.
- Poskytuje pomoc při zpracování individuálních vzdělávacích programů pro integrované žáky.
- Pečuje o žáky se specifickými vzdělávacími potřebami.
- Zajišťuje kariérní poradenství (individuální poradenství, komunikaci se středními školami, vyplňování přihlášek, pomoc při odvolacím řízení atd.)
- Sleduje neprospívající žáky, hledá příčiny školního neprospěchu.
- Pomáhá řešit závadové chování žáků a konfliktní situace ve škole.
- Strategie předcházení školní neúspěšnosti.
Kariérový a výchovný poradce
- Nejčastěji se vyskytující poruchy učení
- Kam se obrátit s problémy
- Odvolání proti nepřijetí – vzor
- Testy pro výběr povolání a užitečné webové stránky
Dyslexie – porucha schopnosti naučit se číst běžnými metodami a porozumět čtenému textu, přestože inteligence není snížená. Děti (ale také dospělí) nejsou schopni číst dlouhé texty a pochopit jejich smysl.
Dysgrafie – obtíže s písemnou formou projevu, kdy dítě píše velmi ztěžka, neobratně, má problémy zapamatovat si tvar písmen. Jeho písmo je nečitelné a neuspořádané.
Dysortografie – ztížená schopnost osvojit si pravopis daného jazyka, ačkoliv se dítěti dostává běžného vedení. Děti s touto poruchou nejčastěji zaměňují krátké a dlouhé samohlásky, nerozlišují slabiky di-dy, ti-ty, ni-ny, vynechávají, přidávají, zaměňují písmena či celé slabiky.
Dyskalkulie – specifická porucha počítání a práce s matematickými symboly (např. obtíže s orientací na číselné ose, záměna číslic (6 a 9) a čísel (209 a 290) apod.)
Diagnostiku specifických poruch učení provádějí pedagogicko-psychologické poradny popř. speciálně pedagogická centra. Spolupracují zde pedagogové, psychologové, sociologové, lékaři-specialisté. Nejde jen o zjištění úrovně čtení, psaní a počítání, ale též rozumových schopností, úrovně řeči, zrakového a sluchového vnímání a dalších dovedností.
Nezbytně nutná je i spolupráce s učitelem, rodiči a žákem samotným.
Ne ve všech případech obtíží se jedná o specifickou poruchu učení!!!
Specifické poruchy učení nijak přímo nesouvisí s inteligencí!
Dysgrafie – obtíže s písemnou formou projevu, kdy dítě píše velmi ztěžka, neobratně, má problémy zapamatovat si tvar písmen. Jeho písmo je nečitelné a neuspořádané.
Dysortografie – ztížená schopnost osvojit si pravopis daného jazyka, ačkoliv se dítěti dostává běžného vedení. Děti s touto poruchou nejčastěji zaměňují krátké a dlouhé samohlásky, nerozlišují slabiky di-dy, ti-ty, ni-ny, vynechávají, přidávají, zaměňují písmena či celé slabiky.
Dyskalkulie – specifická porucha počítání a práce s matematickými symboly (např. obtíže s orientací na číselné ose, záměna číslic (6 a 9) a čísel (209 a 290) apod.)
Diagnostiku specifických poruch učení provádějí pedagogicko-psychologické poradny popř. speciálně pedagogická centra. Spolupracují zde pedagogové, psychologové, sociologové, lékaři-specialisté. Nejde jen o zjištění úrovně čtení, psaní a počítání, ale též rozumových schopností, úrovně řeči, zrakového a sluchového vnímání a dalších dovedností.
Nezbytně nutná je i spolupráce s učitelem, rodiči a žákem samotným.
Ne ve všech případech obtíží se jedná o specifickou poruchu učení!!!
Specifické poruchy učení nijak přímo nesouvisí s inteligencí!
PPP Brno Hlinky 27, Brno, 603 00 |
ppp@skolskykomplex.cz |
tel.:541 213 726, 775 211 739 |
www.jgmendel.cz/ppp |
PPP Brno Zachova 1, Brno, 602 00 |
pppzachova@iol.cz |
tel.: 543245914-6 |
PPP Brno Sládkova 45, Brno, 613 00 |
tel.: 548 526 802 |
PPP Brno Kohoutova 4, Brno, 613 00 |
tel.: 545 223 380 |
Název školy
a její adresa
(odvolání se zasílá řediteli školy, který rozhodnutí o nepřijetí vydal)
Datum
Odvolání proti nepřijetí ke studiu
Odvolávám se proti rozhodnutí o nepřijetí mého syna /dcery (jméno a příjmení) ke studiu na (název oboru vzdělání a případně kód oboru).
(Takto formulované odvolání je zcela postačující. Můžete však uvést i důvody, pro které je odvolání podáváno, např: Můj syn/dcera má o studium na xxxxxxx opravdový zájem… apod.)
podpis zákonného zástupce nezletilého žáka
jméno zákonného zástupce nezletilého žáka
Adresa, na kterou má být rozhodnutí o odvolání zasláno
Poznámka
Za nezletilého uchazeče podává odvolání zákonný zástupce. Odvolání uchazeče proti rozhodnutí ředitele školy o výsledku přijímacího řízení lze podat ve lhůtě tří pracovních dnů od doručení rozhodnutí.
DESATERO PRO PRIMÁRNÍ PREVENCI – projekt podporovaný Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR
Typy rizikového chování
http://www.prevence-info.cz/r-rizikove-chovani
https://www.drogy-info.cz/
Od školního roku 2022/2023 bude působit na naší škole školní psycholog. Činnost školního psychologa ve škole je samostatná poradenská činnost, která není přímou součástí vzdělávací činnosti školy. Jedná se o komplexní službu žákům, jejich rodičům a pedagogům, která vychází ze standardních činností vymezených ve vyhlášce č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.
Co školní psycholog dělá?
-
provádí psychologickou diagnostiku žáků s cílem zjistit příčiny školní neúspěšnosti nebo vyhledat žáky nadané
-
poskytuje psychologické poradenství žákům s osobními, výchovnými nebo výukovými potížemi
-
poskytuje psychologické poradenství rodičům a zákonným zástupcům, aby jejich děti ve škole co nejlépe prospívali
-
spolupracuje s pedagogy, aby se jim s žáky pracovalo co nejlépe a co nejefektivněji
-
poskytuje krizovou intervenci
-
zjišťuje studijní předpoklady a podílí se na kariérovém poradenství
-
pracuje s třídním kolektivem s cílem zajistit ve třídě co nejlepší sociální klima pro všechny žáky
-
provádí anonymní anketní šetření a průzkumy s cílem zkvalitnit systém výuky a přístup k žákům ze strany školy
-
spolupracuje s dalšími organizacemi a zprostředkovává jejich služby
S čím se na mne můžete obrátit:
Jsem žák
– nejde mi učení, mám strach z testů,
– nerozumím si s někým ze spolužáků, hádáme se,
– procházím těžkým obdobím, něco mě trápí,
– mám starosti doma – s rodiči, sourozenci,
– chci se v něčem zlepšit, pracovat na sobě, ale nevím jak,
– chci se poradit, kam budu dále ve svém životě směřovat.
Jsem rodič:
– pomoc s výchovnými problémy dětí,
– konzultace ohledně výukových problémů – nastavení režimu, motivace k učení, styl učení dítěte,
– pomoc se vztahovými problémy dětí ve škole,
– pomoc s rodinnými a osobními problémy, které ovlivňují dítě ve škole.
Jsem učitel
– práce s třídním kolektivem zaměřenou na zlepšení vztahů ve třídě, podporu spolupráce, adaptaci nového žáka, emoční rozvoj, sebepoznání žáků a jiné,
– krizová intervence ve třídě,
– pomoc s jednotlivým žákem během výuky,
– prevence syndromu vyhoření.
Kontakty na pedagogicko-psychologické poradny a speciální poradenská centra, se kterými spolupracujeme:
PPP Brno, Kohoutova 4, 613 00 Brno, telefon: 545 223 379-80; e-mail: kohoutova@pppbrno.cz;
PPP Voroněžská 5, 616 00 Brno, telefon: 543 216 135 nebo 775 211 793; e-mail: ppp@skolskykomplex.cz (dříve Hlinky)
Křesťanská pedagogicko-psychologická poradna, Veveří 15, 602 00 Brno, telefon: 739 450 034; e-mail: poradna@kpppb.cz
SPC Štolcova 16, 618 00 Brno, telefon: 548 424 075 nebo 774 204 473; e-mail: spc@autistickakola.cz